Telefonische Hulplijn voor medewerkers ten tijde van Coronavirus

Hoe werkt de Telefonische Hulplijn?

Uw medewerker kan 24 uur per dag, 7 dagen per week bellen met de Telefonische Hulplijn, waarbij hij/zij direct wordt doorgeschakeld met Gimd bedrijfsmaatschappelijk werk. De medewerker wordt te woord gestaan door één van onze professionele bedrijfsmaatschappelijk werkers voor een persoonlijk gesprek en een luisterend oor. Mocht er na dit telefonisch gesprek behoefte zijn aan een vervolgtraject, dan is dit uiteraard ook mogelijk.

Om werknemers in de zorg en hun naasten (partners) te steunen, is de hulplijn ook voor naasten opengesteld. Door het gezin psychisch te ontlasten, voorkomen we uitval in de toekomst. Zij dragen er immers aan bij dat uw personeel gezond aan het werk kan blijven.

Met welke vragen kan een medewerker contact opnemen?

Met inachtneming van de privacywet kunnen medewerkers bij de telefonische hulplijn terecht om hun verhaal te delen en advies te ontvangen bij vragen die spelen en leven rondom het coronavirus, bijvoorbeeld: hoe om te gaan met schrijnende situaties? Daarnaast kunnen hierbij uiteraard ook zaken als: functioneringsvragen, opvoedingsissues, familie- en leefstijlvragen en inspanning of juist ontspanningsvragen aan bod komen. Kortom: aandacht voor de medewerker op meerdere levensgebieden om hierin de ontstane zorgen rond het coronavirus te delen.

Wilt u gebruik maken van deze hulplijn voor uw medewerkers?

Mocht u deze hulplijn beschikbaar willen stellen voor uw medewerkers en wilt u graag meer informatie ontvangen over de werkwijze, dan kunt u hiervoor mailen naar ons via info@gimd.nl. Wij helpen u graag verder!

Voor deze Telefonische Hulplijn zal per gesprek eenmalig een tarief van € 125,- in rekening worden gebracht voor uw organisatie. Onze ervaring is dat een gesprek ongeveer een uur duurt. Indien u (nog) niet bent aangesloten bij Gimd en u wilt gebruik maken van een vervolgtraject, is het na toestemming van u als werkgever mogelijk om gebruik te maken van onze diensten.

This service is also available in English. Please contact us for more information.

Heeft u andere vraagstukken waar u vanwege de coronacrisis als werkgever tegenaan loopt? Schakel dan met de corona desk van Zorg van de Zaak Netwerk. Met onze desk heeft u direct toegang tot specialistische kennis en een vrijblijvend advies op maat. Bijvoorbeeld over inzetbaarheid van uw werknemers, over stress of angst onder werknemers over het coronavirus of over goede thuiswerkplekken. Dankzij de brede dienstverlening binnen het Netwerk kunnen we u juist adviseren over een oplossing en indien nodig doorverwijzen.

088 - 800 85 00 | info@Gimd.nl