3 tips: hoe hardlopend je hoofd leegmaken

dinsdag 12 juni 2018
  1. Verzet je niet tegen eventuele ongewenste gedachten die je hebt tijdens het hardlopen. Probeer er vanaf een afstandje naar te kijken en plaats ze denkbeeldig op een ‘wolkje’. Het zijn maar gedachten, je hoeft er niets mee. En net als wolken, drijven ze dus ook weer voorbij.
  2. Mocht er toch een prangend probleem zijn dat zich voordoet, waar je wat mee moet? Gebruik enige tijd dat je aan het hardlopen bent, om een creatieve oplossing te bedenken voor een probleem wat je hebt. Is het echt een probleem? Kan iemand je ermee helpen? Welke oplossing kun je nog meer bedenken?

Hardlopen stimuleert het creatieve proces en helpt je problemen te relativeren. Vaak zijn problemen aan het einde van je hardlooprondje een stuk kleiner dan aan het begin.

  1. Als je klaar bent met denken, kijk dan eens goed om je heen. Neem de omgeving in je op, adem de frisse lucht in, luister en wees je bewust van de bewegingen van je armen en benen. Geniet van het feit dat je gezond en in beweging bent!


Meer informatie

Bij langdurige psychische klachten kan Runningtherapie uitkomst bieden. Runningtherapie is het therapeutisch inzetten van een rustige duurloop, ten behoeve van mensen met een depressie of andere psychische klachten. Het is een complementaire vorm van therapie en wordt veelal gebruikt als aanvulling op de begeleiding door psycholoog, maatschappelijk werker of coach. Nieuwsgierig wat deze therapie inhoudt en welke voordelen het heeft? Lees meer over onze Runningtherapie.

In het najaar van 2018 starten weer nieuwe groepen Runningtherapie. Ook kun je individuele Runningtherapie krijgen. Meld je nu aan!

Overdag tussen 8.30 - 17.30 uur 088 - 800 85 00